Kom jij bij ons stage lopen?

Wil jij stage lopen in het hart van de democratie? Wil je een unieke ervaring opdoen in de politiek en Tweede Kamerleden ondersteunen in hun werk? Kom dan naar de stageselectiedag van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks-PvdA!

Wij zoeken enthousiaste en gedreven stagiairs om ons team te versterken van september 2024 tot en met januari 2025 voor gemiddeld 4 dagen per week. We zoeken zowel stagiairs voor ons beleidsteam als onze communicatie-afdeling.

GroenLinks-PvdA staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. Wij moedigen iedereen die geïnteresseerd is aan om te solliciteren.

Beleid

Als onderdeel van ons beleidsteam werk je nauw samen met ervaren politiek adviseurs en krijg je de kans om betrokken te zijn bij de dagelijkse politieke werkzaamheden. Je zult je bezighouden met onderzoek, het opstellen van beleidsvoorstellen en het voorbereiden van debatten in de Tweede Kamer. Tijdens jouw stage krijg je de ruimte om te groeien en te leren van professionals in het vakgebied. Je zult een uniek kijkje nemen in de wereld van de Tweede Kamer, betrokken worden bij strategische discussies en kunt jouw ideeën inbrengen. We dagen je uit om met frisse en creatieve perspectieven te komen!

Wij bieden:

• Een uitdagende en afwisselende stage in een politiek spannende omgeving, elke dag is anders!
  • De mogelijkheid om politieke werkervaring op te doen in een dynamische omgeving waarin je wordt begeleid door ervaren collega’s. Eigen initiatief en het inbrengen van nieuwe ideeën wordt hier gevierd.
  • Uiteraard krijg je een passende stagevergoeding en vergoeding van eventuele reiskosten.

Wie zoeken wij?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student op mbo-, hbo- of academisch niveau. Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de idealen van GroenLinks-PvdA.
  • Je hebt kennis en interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken. Je bent creatief, resultaatgericht en hulpvaardig.
  • En je volgt een relevante opleiding op het gebied van communicatie, beleid of een gerelateerd vakgebied.

Communicatieteam (Social media):

In het communicatieteam werk je samen met onze social media experts. Je krijgt de kans om uitingen te maken voor social media kanalen van GroenLinks-PvdA en van onze Tweede Kamerleden. Je gaat aan de slag met het bedenken en uitschrijven van posts, het opnemen van video’s (TikTok & Reels) en je komt met vlammende ideeën voor onze andere kanalen. Denk aan ijzersterkte tweets, een diepgaande longread of een geweldige meme die precies het politieke debat weet te vatten. Je gaat mee op pad met Tweede Kamerleden om hen te helpen met het vastleggen en verslag doen van werkbezoeken of andere events. Ook draai je mee met het communicatieteam waardoor je een inkijkje krijgt in het werk van onze persvoorlichters.

Wij bieden:

Een kans om ervaring op te doen met (politieke) communicatie bij de grootste oppositiepartij van Nederland.

Wie zoeken wij?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student op mbo, hbo- of academisch niveau. Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de idealen van GroenLinks-PvdA.
  • Je kunt overtuigend schrijven en je bent goed met social media (Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn) & memes.
  • Enige journalistieke, redactionele, of social media-ervaring is een pré.
  • Ervaring met het maken van content voor social media.
  • Ervaring en affiniteit met contentdesign, beeldbewerking of animatie (Adobe Photoshop / Adobe After Effects of aanverwant) is een pré.
  • Je bent flexibel en stressbestendig, en zo nu en dan ook ’s avonds beschikbaar.
  • Je maakt je, net als wij, druk om ongelijkheid, onrecht in de wereld en dt-fouten in teksten. En je hebt zin om daar de komende maanden iets aan te doen.

Stageselectiedag

Word je enthousiast van het bovenstaande en zou je graag stage willen lopen bij ons? Stuur dan uiterlijk woensdag 19 juni een korte motivatiebrief en je CV, naar [email protected].

We maken uit de reacties een selectie en nodigen vervolgens kandidaten voor de selectiedag uit, die zal plaatsvinden op de ochtend en het begin van de middag van donderdag 27 juni.