Bas Eickhout geeft klimaatcollege

Klimaatcollege met Bas Eickhout

Wil jij weten wat boze boeren, Brusselse achterkamertjes en een steeds sneller opwarmende aarde met elkaar te maken hebben? Dat kan niemand je beter uitleggen dan Bas Eickhout. De klimaatwetenschapper en GroenLinks-Europarlementariër geeft op 22 februari een klimaatcollege in Pakhuis de Zwijger, in Amsterdam.

• Wat? Klimaatcollege met Bas Eickhout.
  • Waar? Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 179, Amsterdam.
  • Wanneer? 22 februari 2024. Deuren open om 19.30 uur, start om 20.00 uur.

Over dit klimaatcollege

Europa heeft de afgelopen jaren grote stappen gezet om klimaatverandering aan te pakken en onze economie te verduurzamen. Maar de crisis is nog niet opgelost. Terwijl de schade van klimaatverandering snel groter wordt, groeit in Brussel de weerstand tegen groen beleid. In het middelpunt van de discussie staan de boeren die nu overal in Europa protesteren. Hoe dit komt, en wat we eraan kunnen doen, dat legt Bas Eickhout in dit college uit. Eén ding kunnen we alvast verklappen: dit probleem is niet de schuld van de boeren. En als er iemand baat heeft bij een eerlijke en duurzame Europese economie, zijn zij het wel.

Over Bas Eickhout

Met zijn 15 jaar in het Europees Parlement heeft klimaatwetenschapper Bas Eickhout elk aspect van het Europese milieu- en klimaatbeleid van dichtbij meegemaakt. Hij is nauw betrokken bij de onderhandelingen op internationale klimaatconferenties. Op dit moment is Bas lijsttrekker voor GroenLinks-PvdA tijdens de Europese verkiezingen van 2024. Dit is je kans om hem in actie te zien.

Helaas, het maximale aantal aanmeldingen is bereikt. Er is geen livestream, maar je kunt het klimaatcollege wel achteraf bekijken op ons YouTube-kanaal. Met vriendelijke groet, GroenLinks-PvdA